fbpx

אני אגדה

מה הסיבה שלרוב האנשים אין שליטה מלאה ביצירת מציאות על אף שפע התכנים השוטפים את העולם בנושא יצירת מציאות

לקבלת גרסת הדפסה

במאמר זה אציג בפניכם את ששת רמות הידע. אחשוף בפניכם את ההתניה שיצר מערך החינוך שלא מאפשרת לנו באמת לדעת דברים אלא רק לדעת על דברים. אריק הופר אמר: "בזמנים של שינויים מהירים הלמדנים יירשו את הארץ, בעוד המלומדים ימצאו את עצמם מצויידים היטב להתמודד עם מציאות שכבר אינה קיימת."

אנו חיים בזמנים של שינויים מאוד מהירים, לכן חשוב להבין את דבריו של אריק הופר. עלינו להיות למדנים ולא רק מלומדים, מה ההבדל?

למדן – להיות מסוגל ללמוד. למחוק את מה שלמדת בעבר וללמוד מחדש כל הזמן. אם לא, האדם  לא יהיה מעודכן במידע החדש המשתנה במהירות. לכן הלמדנים הם אלה שיירשו את הארץ. הם ירוויחו, יובילו וינהיגו. 

מלומד – סיים את לימודיו, מחזיק תעודות, גאה בעצמו ולא יבין מדוע הוא מוצא את עצמו מחוץ למשחק כשמישהו הזיז את הגבינה שלו.

כדי להיות למדנים אנו צריכים מידה מסוימת של ביטחון עצמי. עם מעט ביטחון עצמי, אנו נחשוב שאיננו יכולים ללמוד. עם יותר מדי ביטחון עצמי אנו נחשוב שאנו כבר לא צריכים ללמוד. אריק הופר מציע שכדי להיות למדנים נדרשת מאיתנו מידה של ענווה ולא במובן של צניעות. ענווה – מצד אחד יש לך ביטחון עצמי ביכולת שלך ומצד שני אתה לא חושב שסיימת לממש את היכולת שלך, לכן אתה פתוח למידע חדש.

אנחנו בעידן בו המידע לגבי היכולת של האדם ליצור את המציאות של עצמו הכי נגיש ממה שהיה אי פעם עד כמה שההיסטוריה חושפת.  אך עדיין יש לא מעט רצונות שאיננו מצליחים ליצור בעזרת המידע על יצירת מציאות. אם יש מידע זמין כל כך ואנשים כן לומדים ממנו, למה זה לא תמיד עובד לנו? איך קורה שאנו לומדים ולא מצליחים. מדוע המידע לא מתורגם לתוצאות בחיים? ובכן הסיבה נעוצה בפתיחת מאמר זה והיא החינוך הלקוי ללמידה שקיבלנו. לא לימדו אותנו לצעוד בששת רמות הידע למעשה התנו אותנו לאסוף מידע אבל לא באמת ללמוד אותו.

כדי להיות למדנים עלינו להגיע לרמה של חמש מתוך שש רמות הידע הקיימות.

אז בואו נבחן את ששת רמות הידע:

  1. מידע – זו הרמה בה אנו נחשפים לראשונה לנושא אפשר לקרוא לרמה זו היכרות. כלומר אנו נכיר את הנושא נדע לקרוא לו בשמו ואולי גם להגדירו כמושג. היינו יש לנו מושג מהו. 
  2. הבנה – רמה זו יותר מעמיקה המעניקה לנו את המסוגלות לעשות שימוש מילולי בשפה כדי להסביר את המושג. כלומר אנחנו יודעים לדבר עליו היטב.
  3. יישום – ברמה הזו אנו המידע מעמיק מעבר לדיבור ואנו ממש מסוגלים לפעול במתאם לרעיון הנלמד בנושר.
  4. אנליזה – ברמה הזו אנו ערים לכך שאף שפעלנו אנחנו עדיין בלמידה ומחפשים לקבל משוב לגבי העשייה שלנו ולוודא שאנו מגיעים לתוצאה הרצויה ואם לא למצוא את הסיבות מדוע? מה היה לא מדוייק בעשייה שלנו ביחס למידע החדש שהגיע.  בנושא של יצירת מציאות אנליזה תהיה להסתכל על התוצאות בחיינו ולבחון האם הצלחנו לשנות את המציאות בהתאם לשינוי החשיבה שלנו. כלומר האם הצלחנו לסגור את הפער בין הרוח לחומר?
  5. סינתזה – ברמה הזו במידה וברמת אנליזה היה עלו אי דיוקים, אז רמה זו מהותה להציע דרך לדייק את העשייה או החשיבה או ההבנה. בשלב הזה כדאי להתייעץ עם מישהו שיש לו מומחיות בתחום. מישהו שידע היכן נמצאת הבעיה כאשר לא הושגה התוצאה שהמידע מציע שנוכל להשיג. לאחר הסינתזה, עם המסקנות והתובנות החדשות, אפשר לחזור לשלב היישום. המעגל הזה יכול לחזור כמה פעמים עד להשגת התוצאות הרצויות. זו נקודה שאדם יכול רגע להגיד אני יודע את המידע הנלמד בנושא לפני זה הוא רק מחזיק במידע. 
  6. בחינה – האדם מבקש לבחון מחדש את התפישה שלו לגבי הרעיון בצורה חדשה לגמרי. הוא מטיל ספק בכל הידע והניסיון וכל מה שיש בחמש הרמות. כלומר כאן יש הליך פילוסופיה של תהייה על הרעיון מחדש. רמה זו על אף חשיבותה בהתפתחו הרוחנית של האדם אינה הכרחית בעולם העשייה וחומר ואינה נדרשת כדי לשנות תוצאות בחיי אדם אלא לשינוי גלובליים יותר ברמת המין האנושי. דוגמה לרמה זו ניתן היה לראות כאשר פרופסור אלברט איינשטיין בחן מחדש את משוואות התנועה של ניוטון. עד אז הן נתפשו כעובדות ברורות. מאתיים שנה המדע עבד ויישם איתן טכנולוגיות. איינשטיין בדק אותן וגילה שהן לא מדוייקות כאשר גופים נעים במהירות הקרובה למהירות האור ויש להכניס בהן תיקון. כדי לחשוב כך האדם צריך להיות למדן. משמעות הדבר היא לפתח את היכולת למחוק את כל מה שנלמד עד עכשיו ולבחון את הרעיון מחדש. המסוגלות להגיע לרמת בחינה היא לערער על התכנות המחשבתי ולא להניח לה להכתיב את החשיבה ולהיות מוכן לבדוק מחדש ולשנות דברים ודאיים. 


אלה הן ששת רמות הידע וכדי להיות מאסטרים ביצירת מציאות עלינו להיות למדנים היינו להגיע לרמה מספר 5 לפחות. שזה אומר שאנו יודעים לייצר את התוצאות שאנו רוצים בעזרת המידע החדש שלמדנו על יצירת מציאות. הסיבה שרוב האנשים לא מצליחים ליצור מציאות באופן מודע ובמכוון בכל היבט בחייהם היא שהם לא הגיעו לרמה 5 בלימודי יצירת מציאות. כמעט כולם עוצרים ברובד מסויים ברמה 2 – הבנה. 

למה רוב האנשים נעצרים ברמה 2 כמעט בכל תחום לימוד שלהם?

התשובה נמצאת בהתניות שיצר עבורנו מערך החינוך. במסגרת הזו, פיתחו אצלנו את ההתניה לעצור ברמה 2 בלבד. הכוונה היא שתלמיד בא לכיתה, לומד משהו חדש, אחר כך יהיה מבחן שיבדוק את "הידע" שלו. אם הוא הגיע למבחן לאחר ששינן את החומר, ויכתוב את מה ששינן, בשעת הבחינה כלומר אם הוא יידע לדחוף את העט שלו כנגד הדף וליצור עותק של הזיכרון שלו על הנייר. האדם שיבדוק את הבחינה יחליט שהוא יודע ויתן לו ציון גבוה. התלמיד מסיק מזה שהוא יודע מפני שהצליח לשלוף מהזיכרון את המידע שאסף. בדבר כמובן חוזר על עצמו אלפי פעמים במהלך שנות הלימוד ואולי מאות אלפי הדגמות לכך מהדהדות מחבריו לספסל הלימודים. לכן זה כמעט בלתי נמנע שתתפתח ההתניה לחשוב שהיכולת לאסוף מידע לזכור אותו לחזור עליו "להגיד" אותו הינה לדעת אותו על אף שרחוק הדבר מידיעה. 

לדעת משהו זה אומר שעברנו את השלבים עד לרמה 5. אספנו את המידע, שיננו אותו, הבנו הבנה מעמיקה על-ידי חזרות רבות עד שיתחולל הנו דחף טבעי לעשות את מה שלמדנו מהמידע. לאחר העשייה אנו בודקים את מה שעשינו ברמה של האנליזה. כאשר אנו בודקים אנו יכולים להבחין שהיישום, בעיקר אם זו פעם ראשונה, לא היה במתאם למידע לכן עלינו לקבל משוב ברמת הסינתזה כלומר למצוא תיקון. מצוידים במידע החדש של מה שצריך לתקן, חוזרים לרמה 2 כדי להרחיב את ההבנה על-ידי מספר רב של חזרות. מיישמים ושוב עושים אנליזה וסינתזה וחוזר חלילה, עד שניתן לראות בתוצאות את המידע בא לידי מימוש בעולם שוב ושוב ושוב כאבן הנופלת מהיד בעזיבתה. זה נקרא לדעת משהו בניגוד לדעת על משהו כפי שהתנה אותנו מערך החינוך.

אז איך עושים את זה?

הבעיה שבה אנו נופלים היא במעבר בין איסוף המידע ליישום. אנו חושבים שאם אנו מבינים ברמה רדודה זה מספיק. ההבנה הנדרשת להגיע לרמת היישום היא ההבנה שחסרה לרוב האנשים בעולם. כדי להרחיב את ההבנה שבסופו של דבר מביאה לפעולה ויישום ומאפשרת את שלבי הידע נקראת חזרתיות. עלינו לחזור על המידע שוב ושוב ושוב ובכך ההבנה שלנו הולכת ומתרחבת. כאשר ההבנה שלנו תהיה מספיק רחבה נרצה לפעול עם המידע ללא חשש וללא מעצורים. זו הנקודה בה הרחבנו את אזור הנוחות שלנו. המידע התיישב בתוכנו היטב ויאפשר פעולה קלה, מהירה ומוצלחת. 

רוב הקואצ'רים והמנטורים, בגלל ההתניה של החינוך הממסדי, דוחקים בלקוחות שלהם לקפוץ ישר מהמידע ליישום. הם מתריסים בהם לצאת מאזור הנוחות. במצב הזה הלקוח יעשה מאמץ גדול כדי ליישם מידע חדש, אך בגלל שזה לא נוח לו ובצדק מפני שהמידע עדיין לא התיישב בצורה שמרגיעה אותו, הוא יתקל במחסומים ויעצר. אנשים שיוצאים מאזור הנוחות לא פתוחים ולא מוכנים לרמת אנליזה. רמה זו דורשת ניתוח משולב עם יכולת להסתכל לאמת בעיניים ולראות היכן היישום לא נכון. כאשר זה קורה האדם ירגיש שהאגו שלו נפגע והפחדים יצופו. כאשר יוצרים הבנה מעמיקה, מגיעים לרמת אנליזה מקבלים את המשוב בקלות ובנוחות. 

הגישה הזאת לידע נכונה לכל תחום, לכל ענף שאנו רוצים להביא לידי יישום מידע חדש ולהפוך אותו למציאות. ובטח גם בתחום של יצירת מציאות. כאשר אנשים רוצים ליצור לעצמם מציאות טובה יותר הם קוראים ספר בנושא, מקשיבים לפודקאסט, עושים קורס, אוספים מידע, כמו שלמדו שצריך לעשות בבית ספר, אבל לא מצליחים ליישם. הסיבה לכך היא שברוב המקומות שמלמדים יצירת מציאות המורים עצמם עוצרים את דרישות הלימוד ברמה 2 רמת ההבנה ואין כוונה להביא את התלמידים לרמה 5 ואז יוצא שבעצם הם מלמדים על יצירת מציאות ולא יצירת מציאות.

ב"אני אגדה" חרטנו על דגלנו לעזור לאנשים להיות היוצרים של המציאות שלהם על-ידי כך שאנו מעמיקים את הידע עד לרמה 5, רמת הסינתזה. רק כך ניתן ליצור מציאות. אנו מתרגלים תהליכים טרנספורמטיבים שאינם נעצרים ברמת איסוף מידע אלה תהליכים שעוזרים לאנשים להיות יוצרי המציאות שלהם, מתרגלים עד שזה קורה. מוזמנים לבחון את תהליכי הליווי שלנו – תהליך התעוררות וחשיבה מוכוונת תוצאות בנושא יצירת מציאות שמעוצבים לקחת אתכם לרמה 5 של הידע וממש להיות מאסטרים ביצירת מציאות.

אהבתם את המאמר? שתפו:

מוכנים ללמוד איתנו יותר לעומק? הנה הקורסים ללמידה עצמית שיעזרו לכם ליצור מציאות שאתם רוצים:

קורס מתעוררים

האדם נוצר כניצוץ אלוקי, כלומר קיבל מהבורא את יכולות הבריאה. קורס מתעוררים יעזור לכם להתעורר ליכולות שלכם ליצור מציאות, להשתחרר מהמלכודת התודעתית שגורמת לכם לייצר שוב ושוב את התוצאות וחווית החיים שאתם לא מרוצים מהם, ונותן לכם את הכלים ליצור באופן מודע ובמכוון את חווית החיים שאתם רוצים.

סדנת התעוררות הדיגיטלית

תורת הנסתר מגלה לנו שעולם פנימי מקרין לעולם חיצוני, כלומר התוצאות בחיים שלנו הן בהתאם למבנים התודעתיים הפנימיים שלנו. בסדנת התעוררות הדיגיטלית מקבלים סדרה של כלים לשנות את המבנים התודעתיים הפנימיים שלנו, ששינוי בהם בסופו של דבר משנה את התוצאות בחיינו ואת חווית החיים שלנו.

קורס פסיכוקיברנטיקה

הדימוי העצמי שם את הגבול להישגיו של האדם. שיטת פסיכוקיברנטיקה הינה השיטה המדעית לשינוי בדימוי העצמי שמביא לשינוי בהישגים שהאדם מגיע אליהם באופן אוטומטי וללא מאמץ. בקורס תלמדו איך להביא לשינוי דרמטי בתוצאות, שלא נעלם אחרי כמה שבועות, בעזרת שינוי של הדימוי העצמי שלכם.

והנה עבורכם התהליכים שתוכלו לעבור איתנו ולהפוך להיות מאסטרים ביצירת מציאות:

חשיבה מוכוונת תוצאות - TIR

בעוד שלכל אדם יש את היכולת להשפיע על המציאות ישירות מהחשיבה, מימוש יכולת זו היה פעם זכותם רק של צדיקים או אנשי רוח מאוד גבוהים. התוכנית חשיבה מוכוונת תוצאות עוזרת לכל אדם לפתח את יכולות החשיבה שלו לרמה בה יוכל להשפיע על המציאות ולחולל ניסים בחיים שלו. תוכנית זאת הינה תכנית הדגל של בוב פרוקטור המוכר מהסרט הסוד שהובאה לארץ ומוגשת בעברית ועזרה למאות אנשים בעשור האחרון ליצור שפע כלכלי מעל לכל דמיון, זוגיות ובריאות.

תהליך התעוררות

במשך אלפי שנים תקוע האדם בחווית האנוש בעולם העשייה, ולעד עומל ועובד כדי להשיג את מטרותיו. תהליך התעוררות לוקח אותנו שלב אחרי שלב להתעורר מעולם העשייה לעולם היצירה ומעיר אותנו להיותנו נשמה המתקיימת במספר עולמות. כאשר אנחנו מרחיבים את רמת המודעות שלנו מעבר לעולם העשייה, הפעולות והתוצאות, אנחנו הופכים ממושפעים למשפיעים, המצליחים להשפיע על מציאות חיינו בעזרת עולם הרגש, המחשבה וחיבור לחוקים הרוחניים של היקום.