fbpx

אני אגדה

ששת יכולות הבריאה

אנשים רבים בעולמנו לא מבינים איך קורה שהם רוצים מאוד משהו, מתאמצים להשיגו אך לא מצליחים. החיים הנוכחיים שלהם נראים כמו המחשבות שהיו להם, ולא תמיד הם טובים. האנשים האלה לא מודעים לכך שיש קשר בין המחשבות שלהם לתוצאות. אנו עוברים דרך כל מערך החינוך, מהיסודי לתיכון ועד האקדמיה ובשום מקום אין הסברים על היכולות הבריאה שיש לכולנו. להיפך, היכולות האלה מסורסות אחת אחת ואם אחד מאיתנו מנסה להשתמש באחת מהן הוא יענש בעונש מנטלי כמו אשמה ובושה. נניח ילד שאוהב לשקוע בדמיונות ולחלום בהקיץ בזמן שיעור משעמם בבית ספר, הוא קרוב לוודאי יחטוף נזיפה מהמורה ולעג מהילדים האחרים. המורה המלומדת כנראה לא שמעה את וולט דיסני כשאמר: "אם אתה מסוגל לחלום זאת, אתה מסוגל לבצע זאת".

אז הנה העניין – יש לנו ששת יכולות הבריאה שהופכות את האדם לקפטן ספינת חייו. כל אחת מהיכולות האלה ניתנת לפיתוח ואימון על-ידי שימוש בהן, כמו השרירים בגוף. ככל שנשתמש בהן יותר כך הן יהיו יותר מפותחות.

כל אדם נולד עם היכולות האלו והן: תפישה, רצון, דמיון, זיכרון, אינטואיציה וחשיבה.

בעזרת היכולות הבריאה האלה אנו יכולים ליצור בשכל המודע תמונה של מה שאנחנו רוצים, להחזיק אותה חזק על מסך התודעה. משם התמונה עוברת לתת מודע והוא מפרק אותה כמו פיקסלים – מולקולה מולקולה ויוצר תדר שמוקרן מהרוח שאנחנו אל תוך המציאות ומכתיב לממשות ללבוש את הצורה הפיזית של התמונה שיצרנו בתודעה. הפעילות התודעתית הזאת נקראת 'מחשיבה לתוצאות'.

כשאומרים לנו שמחשבה יוצרת מציאות הם קצת לא מדייקים כי לא מחשבה יוצרת מציאות אלא חשיבה יוצרת מציאות. רוב האנשים בעולם לא חושבים. ג'ורג' ברנרד שו אמר שרק שני אחוזים מהאנשים בעולם חושבים שלושה אחוזים חושבים שהם חושבים ושאר האנשים תשעים וחמישה אחוזים יעדיפו למות מאשר לחשוב. הההצהרה הזאת מעלה תמיהה. נראה לנו שכולנו חושבים. הבלבול נובע מכך שאנשים מבלבלים בין פעילות מנטלית שבה רצות לנו כל מיני מחשבות, לבין הפונקציה הגבוהה ביותר לה מסוגל האדם שנקראת חשיבה. חשיבה – לחשוב מה שאני רוצים לחשוב באופן מודע ומכוון בצורה כזאת שהמציאות תלבש את הצורה הפיזית של מה שאנו חושבים. אלה יכולות בריאה שקיבלנו מהבורא וזה מה שעושה אותנו לניצוץ אלוקי בצלמו ובדמותו. החשיבה הזאת מתבצעת על-ידי ששת היכולות הבריאה האלה. כפי שכבר הזכרנו, הן מסורסות ורוב האנשים אפילו לא יודעים למנות אותן.

נעבור יכולת בריאה אחת אחרי השנייה, נסביר אותה ואיך ניתן להשתמש בה כדי שנוכל להיות להפוך להיות יוצרי מציאות בעזרת היכולות הבריאה שלנו.

יכולת בריאה – דמיון

אלברט איינשטיין: דמיון חשוב יותר מידע, ידע הוא מוגבל, דמיון מקיף את העולם.

גם בויקיפדיה ישנה הגדרה מעניינת לדמיון: דמיון הוא התהליך ההכרתי שמתחולל כאשר אדם מרגיש תחושות וחווה מאורעות שאינם קשורים ישירות למציאות סביבו.

נפוליאון היל אמר: הדמיון הינו העוצמה, המופלאה, הקסומה והבלתי נתפסת שהעולם ידע אי פעם.

הדמיון מאפשר לנו להוריד מחשבות מהרוח בצורת תמונות תלת מימד בחמישה חושים לגבי דברים שישנם ולגבי דברים שאינם. תחשבו על זה יש לנו בפועל גישה לספרייה של חוויות שחלקן קיימות במציאות וחלקן עדיין אינן קיימות. אנו יכולים לגשת אליהן כמו ב'נטפליקס' ולראות איזה פרק שאנו רוצים. שילוב של היכולת הזאת דמיון עם שאר היכולות הבריאה יעזרו לנו להפוך את הדמיונות שלנו למציאות

חשוב שנכיר שיש את שני סוגי הדמיון:

דמיון סינתטי – מאפשר לנו להוריד תמונות לשיפור דברים שכבר נמצאים במציאות לדוגמה: כורסא. היה מישהו שהכסא הקיים לא היה נוח לו לישיבה, אז הוא החליט לשים כריות ולרפד אותו וכך יצר את הכורסא.

דמיון השראתי – מאפשר לנו להוריד תמונות לגבי דברים שלא נמצאים במציאות והינם רעיונות מקוריים לחלוטין. למשל הטלפון, המטוס, הסמארטפון ורבים אחרים.

דוגמה טובה היא של סטיב ג'ובס. בשנות השישים היה לו חזון, הוא אמר:

 "I'm going to create a tool for awareness that will be an extension of who we are" "אני הולך ליצור כלי לתודעה שיהיה הרחבה של מי שאנחנו", איתו נוכל להתבטא ולתקשר מתוך כף ידינו לכל העולם. באותם ימים אף אחד בעולם לא היה מסוגל לדמיין את הסמארטפון והיום כולנו לא מדמיינים את החיים בלעדיו. הרי לכם יצירת מציאות.

יכולת בריאה – זיכרון

יכולת בריאה זיכרון מאפשרת לנו להוריד מחשבות מהרוח בצורת תמונות תלת מימד חמישה חושים לגבי דברים שאנו מעניקים להם תוקף של אמת. כלומר אנחנו מצרפים לתמונה תווית שהדבר היה כבר מציאות.

הזיכרון דומה לדמיון רק שבדמיון הדברים עוד לא התרחשו במציאות. הזיכרון כבר קרה. הוא ניגש לאותן תמונות של תלת מימד חמישה חושים עם הידיעה שהתמונות התרחשו בעבר. אנו סומכים על הזיכרון כמבחן תקף למציאות גם אם לא בטוח שאכן הדברים היו כך באמת, הזיכרון לפעמים מתעתע.

לרוב האנשים יש זיכרון חד כיווני, זיכרון של העבר. ביטאה זאת בצורה היפה ביותר מלכת הלבבות מ"עליסה בארץ הפלאות" של לואיס קרול. עליסה סיפרה למלכת הלבבות על דברים שקרו לה בעבר. המלכה התפעלה ושאלה אם עליסה יכולה להיזכר גם מה אכלה מחר לארוחת בוקר? עליסה השיבה בשלילה ואמרה שהיא יכולה להיזכר רק במה שקרה. המלכה שאלה מאוכזבת "איזה מין זיכרון זה שעובד רק לצד אחד?"

זהו סיפור ילדים אך יש בו מסרים רוחניים. הזיכרון עובד לשני הצדדים, עבר ועתיד מפני שבחשיבה רוחנית אין זמן, העבר והעתיד מתרחשים ברגע זה. כל התמונות פרוסות במעין ספר שאפשר לדפדף בו קדימה ואחורה. ממש כמו בנטפליקס שלא צריך כמו פעם לחכות שבוע לפרק הבא ואפשר לקפוץ קדימה ואחורה בכל סדרה כפי שבא לנו.

יש אפשרות עם יכולת בריאה זיכרון, כמו עם הדמיון, ללכת אל העתיד, ליצור את האני העתידי, זה שאנו רוצים להיות, להוריד תוכניות עבודה מפורטות כדי להשיג את המטרות שלנו. לשם כך צריך להיכנס להלך הרוח של האני העתידי הזה ולהזכר בעבר העתידי שלנו.

יכולת בריאה – חשיבה

חשיבה מעניקה לנו את היכולת לצרף כמה מחשבות לכדי רעיון. כמו כן היא מאפשרת לנו לנתח ולנפות את תהליכי החשיבה הקיימים שלנו.

יכולת בריאה – חשיבה מאפשרת לנו לקחת את המחשבות-תמונות מהזיכרון והדמיון ולאגד אותן לרעיון כולל, כמו קוביות של לגו שאוספים ומחברים אותן כדי לבנות צורה חדשה. חשוב להפעיל את החשיבה רק אחרי שהורדנו מהדמיון והזיכרון את כל התמונות שרצינו. אם הפעלנו את יכולת בריאה – חשיבה לפני שסיימנו את ההורדות, ניצור תקלה, ממש כמו להוריד סרט מהאינטרנט ולנסות לנגן אותו לפני שירד כל הקובץ. הכוונה היא, בזמן שאנחנו חושבים על המה? לא לחשוב על האיך!

יכולת בריאה – כוח רצון

כוח הרצון מעניק לנו את היכולת להתמקד ברעיון אחד. להחזיק תמונה אחת על מסך ההכרה שלנו ללא הפרעות או ספקות של מחשבות אחרות או הצעות מהחושים.

כאשר אנחנו מתמקדים בתמונה שיצרנו בעזרת יכולת בריאה – כח רצון, מה שיקרה על-פי חוקי ההוויה, התמונה חייבת לרדת לתת-מודע ואז הליך היצירה מתחיל. הרצון הוא זה שמטמיע את הרעיונות לתת-המודע. הרצון הוא כמו עדשה מרכזת של המחשבות שלנו, להתמקד בתמונה אחת ולא להניח להרבה מחשבות שצצות במוח להפריע לריכוז.

עלינו ליצור רעיון אחד לתמונה ולהחזיק אותה באובססיה במובנה החיובי, זה אומר לחשוב על תמונה אחת ולא להסכים לחשוב על שום רעיון אחר בין אם המציאות מספרת לנו אחרת ובין אם ספק שעלה מבפנים, עד שיווצר הרטט התואם לתמונה. לרטט הזה אנחנו קוראים רגש, כלומר תוכלו לדעת שהתמונה מחלחלת לתת-המודע כאשר תתחילו להתרגש ממנה. האנרגיה של הרטט תתגבר. כאשר תת-המודע רוטט אנו מתחילים למשוך אלינו את כל הקשרים, כישורים ומשאבים לבניית התמונה בפיזי. הגוף שלנו יתחיל לעשות פעולות באופן אוטומטי להגשמת התמונה והקסם הגדול הוא שגם בני אדם אחרים יתחילו לפעול, בין אם באופן מודע ובין אם לא, כדי ליצור את התמונה הזו במציאות בשיתוף איתנו. כך זה עובד על-פי חוקי ההוויה.

 יכולת בריאה – אינטואיציה

 – האינטואיציה מאפשרת לנו לדעת ולדעת שאנו יודעים מבלי לדעת איך אנו יודעים.

 – אינטואיציה הינה היכולת לקלוט רטטים מהסביבה ולקרוא מהם מידע שלא עובר דרך החושים.

 – כאשר אנו מתפללים אנחנו מדברים אל אלוהים. כאשר אנו משתמשים באינטואיציה אנחנו מקשיבים לו.

אלברט איינשטיין אמר: "אינטואיציה היא מתנה קדושה, והחשיבה הרציונלית היא משרת נאמן. אנו יצרנו חברה שמעריכה את המשרת וזונחת את המתנה…"

יכולת בריאה אינטואיציה היא כמו אנטנה, שאם היא פתוחה היא מאפשרת לנו לקלוט מידע מרמת התדר, כלומר אנחנו פתאום נהיה מודעים למשהו מבלי שיהיה שום דבר במציאות שחשף את המידע הזה. היתרון הגדול של האינטואיציה הוא במהירות ובפתאומיות בו היא מופיעה כהשראה או הברקה.

יכולת בריאה – תפישה

תפישה היא זו שמעניקה לנו את היכולת לשנות את נקודת המבט שלנו על העולם. נקודת המבט שלנו מקבעת את מה שאנו רואים. אם התפישה שלנו מקובעת על נקודת מבט ראייה מסוימת המנוגדת למה שאנו רוצים, יש בעיה מפני שהיא תמנע מאיתנו את מימוש התשוקות שלנו.

פרופ' מקסואל פלאנק, אבי מכניקת הקוונטים אמר:

"כשאתה משנה את הדרך בה אתה מסתכל על הדברים, הדברים עליהם אתה מסתכל משתנים."

מדובר בטבע של המציאות. כשאנו משנים את התפישה, המציאות משתנה. העובדה שפיזיקאי, מדען מוערך מאוד, אמר זאת ולא תיאורית ניו אייג נחמדה, מוסיפה תוקף לרעיון שנשמע קצת מוזר לאוזן שאינה מורגלת בתכנים האלה.

אז איך משתמשים בששת יכולות הבריאה שלנו כדי ליצור את המציאות שאנחנו רוצים?

אנו צריכים להוריד תמונות של דברים שאנו רוצים. התמונות האלה עדיין אינן קיימות במציאות לכן אנו צריכים להביא אותן מעולם הרוח. לצורך זה יש לנו את יכולות הבריאה דמיון וזיכרון. אנו מדמיינים את מה שאנו רוצים להביא לחיים שלנו. חשוב לסיים את התהליך עד לקבלת התמונות הרצויות. אחרי שהורדנו את התמונות אנו משתמשים ביכולת בריאה חשיבה לצורך עיצוב התמונות שהורדנו מהדמיון ומהזיכרון לכדי רעיון ברור. בשלב הזה החשיבה צריכה רק לאגד את הרעיונות לתמונה הרצויה לנו. אנו לא חושבים איך להשיג את התוצאה. ברגע שחושבים על האיך, אנו קוטעים את תהליך עיבוד התמונה. הכל מתנפץ כמו בלון ואנחנו חוזרים לתקיעות.

בשלב הבא כאשר התמונה לגמרי ברורה ואנו יודעים בדיוק מה אנו רוצים ורק אז, מגיעה יכולת הבריאה  כוח רצון. לצערנו הרב יכולת זו עוותה בצורה כל כך קשה שלרוב האנשים אין מספיק כוח רצון כדי להתמקד בתמונה שיצרנו בעוצמה הנדרשת להפוך אותה לכדי מקבילתה הפיזית. מה שרק נדרש זה להתמקד על התמונה שאנו רוצים ליצור ורק עליה. כלומר לא להרשות לתוצאות הנוכחיות להפריע לנו לחשוב מה שאנחנו רוצים ליצור. לא להסכים לאף מחשבה שאינה בהרמוניה עם התמונה שיצרנו, כלומר לזהות ולנפות ספקות, דאגות, חששות עד להנעת האנרגיה מהתמונה בתת-המודע והאצת הרעיון לרמה של אמונה.

בעזרת כוח הרצון התמונה מתחילה לחדור לתת-מודע, מפעילה רגש וקורנת החוצה. נדרש להיות ממש בטרנס (פוקוס מלא) על התמונה להתרגש ממנה ולהחזיק אותה בכל רגע פנוי במהלך היום… עד שתתממש.

בנקודה מסוימת בתהליך, נפגוש את התפישות שלנו. התפישה יוצרת סיטואציות בדרך להגשמה שעוזרות לנו. אך יתכן וחלק מהסיטואציות מעכבות אותנו. כשנתקלים בסיטואציה מעכבת זה אומר שיש לנו תפישה שמהווה מכשול שצריך להתגבר עליו. לשם כך צריך לשנות תפישה כלומר לשנות את איך שאנחנו תופשים את הסיטואציה . כאמור לפי דבריו של פרופסור מקסוואל פלאנק אבי מכניקת הקוונטים כאשר אנו משנים את התפישה שלנו לגבי משהו המשהו עצמו משתנה והמכשולים נעלמים מהדרך.

אם עשינו עבודה טובה ביצירת התמונה והיא מה שאנו מאוד רוצים היא תשמח אותנו ואנו ממש נתאהב בה. כך יווצר רגש מהחזקת התמונות. הרגש הזה יניע אותנו לעשות פעולות להגשמת התמונות. הפעולות שינבעו מהרגש הזה הן פעולות מאוד מיוחדות ואפקטיביות הן נקראות 'פעולות מההשראה' Inspired Actions והם בעלות עוצמה הרבה יותר גדולה מפעולות שאנחנו גוזרים לוגית להשגת מטרות שאינן מרגשות אותנו, פעולות אלו מוגדרות 'פעולות נדרשות'  Required Actions. הפעולות מההשראה יהיו פעולות שאנו נרצה מאוד לעשותן ולא יהיו לנו עכבות. הפעולות האלה לא מתבצעות רק בגוף שלנו, רטט האנרגיה שמוחדר לפעולה מניע את כל היקום לפעול יחד איתנו. זה הזמן שבו יופיעו פתאום הזדמנויות, קשרים, משאבים, הצעות ועוד. זהו הביטוי הפיזי של רטט האנרגיה הנגזר מהתמונה.

כאשר אנו מתחילים לעשות פעולות, מתחילות להופיע בחיינו תגובות. בשלב הזה אנו נצטרך להקשיב לאינטואיציה שלנו. היא תדריך אותנו עם איזה אנשים לעבוד, באיזה פעולות נוספות לנקוט. האינטואיציה תנחה אותנו איך להמשיך בדרך שלנו.

כאשר אנו משיגים מטרות על פי המדע של השגת מטרות אנו לא רק פועלים, אנחנו יוצרים, כלומר עושים שימוש בפונקציות החשיבה היוצרת שלנו הכוללות את כל ששת יכולות הבריאה בהתמדה עד להגשמת התמונה. המעבר מהחלום שיצרנו בתודעה אל העולם הפיזי, הופך אותנו ליוצרי מציאות ואנחנו משיגים את מטרותינו כיוצרים ולא רק בעמל פעולותנו. זה מה שעושה את ההבדל בין אנשים עם תוצאות בינוניות לאלו שאנחנו קוראים להם וירטואוזים המגיעים לביצועים מרשימים ויצירות שהן בכמה סדרי גודל יותר מהרמה הממוצעת של האנוש. באופן מודע או לא מודע הם רתמו את ששת יכולות הבריאה ויצרו את התוצאות שלהם. יש הבדל בין להיות יוצר בחיים לעומת להיות משיגן. עדיף להיות יוצר מאשר משיגן. המשיגן אולי גאה בתוצאות שלו אך הוא לא בהכרח יהיה מאושר. היוצר גאה הרבה יותר בעצמו מאשר בתוצאות שלו, הוא אוהב את עצמו, שמח ומאושר לצד התוצאות הפנומנליות שלו.

אהבתם את המאמר? שתפו:

רוצים ללמוד עוד על איך ליצור מציאות בעזרת ששת יכולות הבריאה? מזמינים אתכם להצטרף לקורס מתעוררים, בו תוכלו לקבל את הכלים ליצור באופן מודע את חווית החיים שאתם רוצים ולהתחבר לשורש הנשמה שלכם.

קורס מתעוררים

האדם נוצר כניצוץ אלוקי, כלומר קיבל מהבורא את יכולות הבריאה. האדם מן הישוב מסתובב בעולם, בורא את המציאות של חייו בכל רגע אבל לא מודע לכך. קורס מתעוררים יעזור לכם להתעורר ליכולות שלכם ליצור מציאות, להשתחרר מהמלכודת התודעתית שגורמת לכם לייצר שוב ושוב את חווית החיים שאתם לא רוצים, ונותן לכם את הכלים ליצור באופן מודע ומכוון את חווית החיים שאתם רוצים, ולפתח את השריר התודעתי הנסתר מאנשי הרוח, ולהתחבר לשורש הנשמה שלכם.

רוצים ללמוד איתנו יותר לעומק? הנה עבורכם

תהליכי ליווי

קורסים דיגיטלים