הפקולטה להנדסת תודעה
מודול עסקים
לצד ההתפתחות התודעתית,
אדם המבקש להתפתח בתחום
העסקים זקוק גם לידע עסקי פרקטי.
מודול עסקים מעניק לאנשים את הידע הפרקטי שלב אחרי שלב, בהקמה של עסק או בשדרוג של עסק – כדי לבצע קפיצה של סדר גודל.
במודול עסקים נעבור איתכם מיצירת תשתיות יציבות של העסק ליציאה לעולם החיצוני עם השירות שלכם. נעבור שלב אחרי שלב בבניית העסק: פרסום, שיווק, מכירות, פיתוח מוצרים, פיתוח צוות עובדים, ניהול פיננסי, וכל הדברים הנדרשים לבניית עסק יציב.
במודול עסקים המשתתפים מקבלים ייעוץ אישי מול הקבוצה, ובכך מקבלים הכוונה פרקטית יישומית מעשית לבניית העסק שלב אחרי שלב.
שיעורי מודול עסקים

הגדרות העסק כישות
- מהות העסק – מה הפתרון של העסק לבריות?
- חזון העסק – איך נראה העסק כשסיימנו לבנות אותו?
- מטרה – מה התוצאה העיקרית שיצור העסק בעולם?
- משימה – מה הפעילות העיקרית שיקיים העסק בעולם?

מחקרים ותשתית עסקית
- לקוח אידיאלי – תיאור לפרטי פרטים של נפש וחיי הלקוח האידיאלי לפי רצון הלב של בעל העסק.
- סקר שוק – סקירה של נותני השירותים השונים בשוק שעוזרים ללקוח האידיאלי שלי.
- בידול עסקי – הבנה מעמיקה של המיוחדות של העסק ביחס לשאר נותני השירותים לאותו לקוח אידיאלי.
- שיתופי פעולה עסקיים – זיהוי השותפים העסקיים
- מתוך סקר השוק ואופן יצירתם.

בניית מודל עסקי
- מהו מודל עסקי?
- איך בוחרים מודל עסקי שמתאים לעסק שלך?
- איך מתאימים את המודל לתעשייה הספציפית שלך?
- איך מתאימים את המודל העסקי לזמנים שאנחנו נמצאים בהם, ולהתפתחות הטכנולוגית?

תיכנון פיננסי
- תחזית
תחזית זה בעצם חישוב של כמות ההכנסות החודשית/השנתית על פי ההערכה של כמויות מכירה של המוצרים המבוססות על המבנים הנוכחיים בעסק ולקיחה בחשבון של צמיחת העסק ושינוי המבנים בתקופת התחזית.
- מימון
כל עסק בתחילת דרכו דורש השקעה עסקית. לאחר בניית מודל עסקי ותחזית אנחנו מגבשים את עלות הכסף הנדרשת להשקעה בעסק.
לאחר מכן חשוב שנבין כיצד לממן את ההשקעה הזאת בעסק. האם מכסף שלנו? האם מכסף של הבנק? האם מכסף של שותפים? מה מהם הכי משתלם? ומה היתרונות והחסרונות של כל אחד?
- השקעות
לאחר שהעסק עובד ומייצר תזרים מזומנים שווה, להתחיל להשקיע חלק מהתזרים לבניית עמודות נכסים שמייצרים ביטחון ומקור למינוף עתידי לעסק ולבעל עסק.

מיתוג
- מה זה מיתוג?
- איך לקבל החלטות בנושא מיתוג על בסיס המחקרים בתשתית העסק?
- איך לתקשר את הבידול העסקי שלנו ללקוח האידיאלי דרך שפה עיצובית.
- איך להשתמש במותג שלנו כדי לחדור לתת המודע של הלקוח האידיאלי?

מסע לקוח
- חשיפה – איך להגיע לקהלים חדשים שלא מכירים אותך?
- מעורבות – איך לייצר אינטראקציה עם קהלים חדשים?
- הרשמה – איך לייצר קשר ישיר בינך לבין קהלים חדשים?
- המרה – איך להפוך מתעניין בנושא (ליד) למתעניין בשירות (לקוח פוטנציאלי)?
- התרגשות – איך לייצר חווית מתעניין בשירות כל כך טובה שתשאיר את המתעניין בהתרגשות גדולה?
- רכישה – איך ליצור חיבור בין מתעניין בשירות ללקוח?
- המלצה – איך לקבל המלצות על השירות שלך מהלקוחות ולייצר עוד מתעניינים בשירות?
- שותף – איך ליצור שותפות עם הלקוחות שלך ולייצר זרם גדול של עוד מתעניינים בשירות?

פרסום
- אילו מעמדי פרסום נפוצים היום?
- מה ההבדל בין מעמדי הפרסום?
- איזו טקטיקה מתאימה לכל מעמד פרסום?
- איך עושים פרסום אורגני?
- איך עושים פרסום ממומן?
- מושגי בסיס בפרסום/שיווק: חשיפה, תדירות, קליק, ליד, לקוח פוטנציאלי
כלכלת פרסום:
- איך מחשבים עלות של: ליד, לקוח פוטנציאלי, לקוח
- עלות מנהל פרסום (קמפיינר, מנהל מדיה)
- ROI
- איך בודקים אפקטיביות פרסום?

שיווק
- מה זה שיווק?
- מהם סוגי השיווק הנפוצים?
- מהם סודות השיווק הישיר?
כלים ופלטפורמות לשיווק ישיר:
- רשימות תפוצה – מייל/ווצאפ
- רימרקטינג
- אוטומציות
- וובינרים
- כנסים
כתיבה שיווקית:
- שיטת AIDA
- כתיבה אותנטית
- כתיבה פגיעה/ חשופה
- כתיבה כאוטוריטה

מכירות
- מבוא
- מכירות זה משחק תודעתי – איך להפוך למאסטרים במשחק הזה על ידי הכרות מעמיקה עם תודעה במכירות?
- מהם 6 השלבים בתהליך מכירה הוליסטי?
- מהו מבנה השיחה בכל שלב בתהליך המכירה?
- מה עושים כשיש שבירה של הליך המכירה? איך מחדשים אותו וסוגרים עיסקה בכל זאת?
- איך מייצרים פניה ישירה לתת המודע של הלקוח הפוטנטציאלי?
- איך לחשוף התנגדויות במהלך שיחת המכירה ולא רק בסופה?
- מענה ללבטי לקוח (טיפול בהתנגדויות)
- איך לכתוב תסריט שיחת מכירה?
- איך לגלות אם הלקוח הפוטנציאלי משקר לך?

פיתוח מוצרי הדרכה
- איך בונים שלד למוצר?
- איך תופרים חליפה שיווקית לשלד של המוצר?
- איך מוכרים את המוצר לפני שפיתחנו אותו?
- כיצד יוצרים את תוכן המוצר אחרי שמכרנו אותו?
- איך לפתח מוצרי המרה?
- כלים טכנולוגיים ליצירת מוצרים דיגיטליים בקלות ובזול

תקציב ותזרים מזומנים
הרבה פעמים אנחנו רוצים לעשות איזושהי השקעה בעסק, איזשהו פיתוח בעסק או להיות מסוגלים לקבל החלטות לקחת שירות כזה או אחר לעסק. ולא תמיד אנחנו יכולים לדעת מה יהיה המצב הכלכלי שלנו בעסק בעוד כמה חודשים.
בשביל זה אנחנו בונים קובץ ניהול תקציב שעוזר לנו לקבל את ההחלטות האלה. קובץ תזרים מזומנים עוזר לנו בעסק לרכז בצורה מסודרת את כל ההכנסות הצפויות בעסק וכל ההוצאות הצפויות בעסק ולזהות מקומות שבהם העסק יהיה שופע במזומנים או חסר במזומנים ולדעת להיערך לזה תקציבית וממונית.

איך לבחור ולהפעיל קבלני משנה?
בחירה של קבלני משנה זאת אומנות שמשלבת ניסיון עסקי, הבנה בתחום שבו אנחנו מפעילים את קבלן המשנה, והמון עבודה תודעתית ורוחנית. בחירה שגויה של קבלני משנה יכולה לקחת את העסק למטה וליצור הוצאות שירדו לטמיון. בחלק הזה תלמדו איך לבחור קבלני משנה שיביאו לצמיחה של העסק.

איך לפתח צוות?
בסופו של דבר העסק/חברה צומחים בהתאם להון האנושי שיש בחברה. ההון האנושי בחברה, אם החברה בהתחילת דרכה ,הוא בבניית הצוות הראשון.
אם החברה כבר מתקדמת אז בהשבחת הצוותים והרחבת הצוותים הקיימים.
איך מפתחים צוות? איך גורמים לחברי הצוות לעבוד ביחד? איך יוצרים POWERTEAM על ידי רתימה של רעיונות כמו מאסט- מיינד, שיתופי פעולה שמביאים לעבודה צוותית שמכפילה את עוצמת הצוות.