fbpx

אני אגדה

איך למשוך כסף לחיים שלנו?

לקבלת גרסת הדפסה

בדומה לאזרחים במדינות מערביות אחרות, גם לישראלים יש בעיה של מחסור בכסף ומינוס בבנק.

על פי דו"ח "פעמונים" למשקי בית שפורסם במרץ 2023 מתברר ש-20% מהישראלים נמצאים במינוס כדרך חיים. 22% נאלצים לוותר על רכישת תרופות, 41% יוכלו לשרוד בקושי שלושה חודשים במקרה של איבוד הכנסה ושליש מהם יקרסו במקרה של זעזוע בהוצאות.

סביב התופעה הלא נעימה הזו התפתחה "תעשייה" של יועצים, קואצ'רים ומאמנים לכלכלת המשפחה או העסק.

למי ששואף לצאת מהמינוס יש כמה פתרונות, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות.

בין הפתרונות המוכרים והמקובלים נמצאים היועצים למיניהם. הם מלמדים את לקוחותיהם איך להתנהל עם כסף ולצמצם הוצאות. מעטים מהם יראו להם איך להגדיל הכנסות.

יתכן והלקוחות יצליחו לכסות את המינוס, אך זמן מה לאחר האימון הם יחזרו למינוס מפני שלא עשו את השינוי המתאים. גם אם יצליחו לצאת מהמינוס ולהרוויח יותר, הם שוב יכנסו למינוס בגלל הנטייה הטבעית שאם יש יותר, אפשר לבזבז יותר: בית גדול, מכונית חדשה וכו'. כך שהצטמצמות בהוצאות אינה פותרת את בעיית המינוס לטווח ארוך.

מתברר שיש הרבה מה לעשות מעבר לידיעה איך להתנהל עם כסף ולצמצם הוצאות.

הדרך לשינוי צריכה להיות פנימית. כדי להתחיל להתנהל נכון עם כסף אנו צריכים שתהיה לנו הבנה מעמיקה מהו כסף ומה הם החוקים השולטים בהשגתו. למרבה הצער מעט מאוד אנשים מכירים את החוקים האלה. ארל נייטינגל, מהוגי תיאורית ההתפתחות האישית, אמר:

"רוב האנשים אומרים שהם רוצים יותר כסף ממה שהם באמת רוצים ומסתפקים בהרבה פחות ממה שהם יכולים להשיג".

רובנו גדלים בסביבה ובמערכת החינוך שמלמדת אותנו להתייחס לכסף בצורה שאינה בהרמוניה עם איך שנועדנו באמת לחיות. משחר ילדותינו אנו שומעים ש"כסף זה לא הכל בחיים", "כסף זה לא מה שחשוב", "בשביל לעשות כסף צריך כסף, או מזל", "צריך לעבוד קשה בשבילו", "שהוא משנה את האנשים ולא לטובה", וש"מרבה נכסים מרבה דאגה".

אם המשפטים האלה נכונים, זה אומר שצריך להתאמץ מאוד בשביל משהו שהוא בכלל לא חשוב ולא הכל בחיים ולבסוף הוא ישנה אותנו ויגביר לנו את הדאגות. לכן נשאלת השאלה למה שנרצה להתאמץ כדי להשיג אותו. ייתכן מאוד שיש מי שעומד מאחורי הפצת המסרים האלו דרך החינוך הממסדי וכנראה שמאוד כדאי לו שנחשוב כך. בצורת החשיבה הזו אנו נדחה כסף ולאן נדחה אותו? ישירות לידיו. איננו יודעים מי זה, אבל מה שברור שאם אנו דוחים את הכסף הוא נמשך אל מישהו אחר.

בעידן החדש של התפתחות התודעה והרוח, יותר ויותר אנשים מוכנים ללמוד על עצמם ועל כסף, וכתוצאה מכך בעשר שנים האחרונות נוצרו יותר מיליונרים ממה שנוצרו במאות השנים האחרונות. אילו האדם מן היישוב היה יודע עד כמה פשוט להרוויח כסף ועד כמה זה מהנה, הוא היה מבין כי החינוך המהונדס שקיבל מוטעה מן היסוד. כולנו מחונכים לתוך אשליה.

אז מה חשוב לדעת לגבי כסף ומהי צורת החשיבה שתמשוך אותו אלינו במקום לדחות אותו?

  1. כסף הוא חשוב:

למרבה המזל, לאדם יש חופש בחירה ואנו יכולים להחליף את האמירות האלה באמירות אחרות. מספיק שנתבונן באנשים עשירים, אלה שמרוויחים הרבה כסף. הם חושבים ש"כסף הוא חשוב". והם צודקים מפני שהעולם שלנו מונע סביב כסף. כמעט ואי אפשר להתנהל בחיי היום יום במבנה החברתי של ימינו ללא כסף. לבעל הסופר שבו אתה קונה מצרכים כסף הוא חשוב. כנראה שגם לבעל הדירה שלך זה חשוב ואתה צריך לשלם שכר דירה או משכנתא וכו'.

כסף כמובן לא קובע את מי שאנחנו, הוא לא משפיע על האישיות, התכונות והיכולות שלנו, אך הוא יכול להגביר את ההוויה שלנו, את מי שאנו. כסף הוא מגבר של מי שאנחנו.

למשל, נניח שחשוב לי להשפיע לטובה על חיי אנשים ולעזור להם להגשים את שאיפותיהם ואני אעשה זאת בהתנדבות. אני אצליח לעזור רק לאנשים מעטים. אך אם אבנה מנגנון עסקי, בעזרת הכנסות העסק אוכל להגיע ליותר אנשים ולעשות שינוי בחייהם וגם למשוך לעצמי שכר. אוכל לרתום את האינטרנט ולהגיע להרבה מאוד אנשים, להכשיר מדריכים ומאמנים שיעבירו את התורה שלי. כך אצליח להגביר את מי שאני.

     2. כסף הוא משרת נאמן:

רוב האנשים היום עובדים בשביל הכסף, כלומר הם עבדים של הכסף. הם עושים זאת מפני שהם לא יודעים שכסף הוא משרת צייתן חרוץ ונאמן והאדם הוא האדון של הכסף. הכסף אמור לעבוד בשבילנו כדי לייצר לנו עוד כסף ולעזור לנו להגשים את מי שאנחנו בחיים האלה.

הבעיה היא שרוב האנשים לא יודעים דבר חשוב לגבי כסף, כפי שנפוליאון היל כתב בספרו 'חשוב והתעשר': "כסף לא יכול לדבר אבל הוא שומע, כשקוראים לו הוא בא". רוב האנשים לא יודעים איך לקרוא לכסף שיבוא אליהם. הכסף הגדול, כשהוא מגיע, אם הוא מגיע, זה לא רק בגלל שאדם רוצה אותו, אלא  כאשר יש לו מהות המוגדרת היטב בעבור הכסף ותוכניות מפורטות לצורך הגשמת המהות.

המהות הוא שירות עבור בני אדם שייטיב איתם.

    3. כסף חייב להיות בתנועה:

אנחנו יודעים שהכסף נמצא בתנועה, אנחנו רואים שהכסף כל הזמן נכנס אלינו, יוצא וזורם – כך שיש סירקולציה של כסף בין האנשים. על אף ההבנה שכסף מטבעו הוא זרימה של האנרגיה המועברת באמצעות שירותים בינינו, עדיין יש אנשים שהחשיבה שלהם מעכבת את הכסף מלהגיע אליהם. אם הם עוצרים את הזרימה תיווצר סתימה.

כסף שלא נמצא בזרימה יוצר סתימה. זה האופי שלו.

למשל אדם שחוסך וצובר כסף לשעת צרה, בסופו של דבר שעת הצרה מגיעה. אין הכוונה שלא צריך לחסוך כסף אלא שלא צריך לייעד את החיסכון לשעת צרה, אלא לשעה טובה. צבירת כסף מגיעה ממקום הישרדותי, אנחנו מנסים לאחוז ולאגור אותו כדי שלא יברח. זה כמו לנסות לתפוס נהר ולשמור אותו בחדר. בסוף הוא יציף את החדר ויפרוץ ממנו החוצה. אם ממש מתאמצים אפשר אולי לתפוס איזה יובל קטן שימלא ברכה ולשמור עליו לתקופה שתהיה בצורת ואז בטוח תגיע בצורת. זה עובד בדיוק כמו לשמור כסף לעת צרה. כאשר מצפים למשהו רע, הרע יגיע, בדרך שבה משאלות טובות או רעות מגשימות את עצמן.

צריך להתייחס לכסף כמו למים. אם מנסים לעצור מים, יווצר מצב כמו בסכר, המים יצטברו ויגלשו לצדדים, לכל עבר. האופי של כסף הוא כמו ספיקה בפיזיקה. יש צינור ומים שעוברים דרכו למיכל מסוים, ועוד צינור בצד השני של מים שיוצאים מהמיכל. יש הנחיות ברורות באופן בו צריך להתייחס למפלס המים ולהחליט כמה מים נכנסים וכמה יוצאים.

בעולם הכסף, ספיקה היא ניהול תזרים.

אין זה אומר שצריך לבזבז כסף רק כדי שהוא יהיה בתנועה. צריך להתנהל כלכלית נכון, להכניס יותר כסף מאשר להוציא.

    4. מה זה בכלל כסף?

אם ישאלו אנשים "מה זה כסף?" ברוב המקרים הם יגידו שכסף זה מטבעות, שטרות, ביטקוין וכדו'.

התשובות האלה אינן נכונות, גם לא המספרים, בפלוס או במינוס, אלה הם רק ייצוגים של כסף, או אין כסף. נבין טוב יותר מה זה כסף אם נשאל את השאלה "למה אנו משתמשים בכסף?" התשובה תהיה – כדי לקנות שירות או מוצר. נניח ואנו קונים במכולת קרטון ביצים. ביצים ניתנות בחינם על ידי הטבע. אך מאחר ואין לנו בחצר תרנגולות, אנו קונים את שירותם של אנשים שמגדלים את התרנגולות, אוספים את הביצים שלהן, אורזים ושולחים. אנו קונים את השירות של כל המסע של הביצים מהלול עד המקרר שלנו. כסף קונה שירות של עבודה שאנשים אחרים עושים עבורנו.

זו התשובה לכל שימוש בכסף.

אם נבחן מהי הגדרה של עבודה מעולם ההגדרות של פיזיקה נקבל: עבודה שווה לשינוי באנרגיה.

עבודה: מצב של אנרגיה מסוימת – מושקעת בו עבודה – המצב משתפר – רמת האנרגיה עולה.

מכונה שעושה עבודה במקומי חוסכת לי אנרגיה. כך שכסף הוא חבילות של אנרגיה.

לכן אם אדם מוסר שטר של כסף לאדם אחר בסכום מסוים, זה אומר ששניהם מסכימים לקניה של חבילת אנרגיה שאת הערך שלה קבעו מראש. שטרות ומטבעות הם הסכמה להעברת חבילת אנרגיה.

כאשר אנו מבינים כך את הכסף, אנו נתקלים במצב מוזר. כסף הוא הרי דבר חומרי. אנרגיה היא רוח, מכאן יוצא שכסף הוא דבר רוחני – חבילת אנרגיה או מנת רוח.

בעלי מקצוע, נותני שירות למיניהם שמתקשים לגבות תשלום עבור השירות שהם נותנים ובכך הם מנסים להפר את חוק שימור האנרגיה. זאת משום שלא ניתן לספק שירות ללא כסף.

לסיכום אם אדם נמצא במצב של מחסור בכסף כל מה שעליו לעשות זה לתת יותר שירות. שירות מהסוג שהוא יודע ויכול לספק כפי שמסביר היטב חוק התגמול.

    5. חוק התגמול

אם כסף הוא הסכמה להעברת אנרגיה ואנרגיה אינה מוגבלת, אז היכולת להרוויח הרבה כסף מבוססת על הבנתו של האדם מה מייצר תגמול כספי. את זה מסביר לנו חוק התגמול. חוק זה קובע בצורה חד משמעית שכמות הכסף שאדם מרוויח נמצאת תמיד ביחס לשלושה דברים:

  1. הצורך בשירות שאותו אתה מספק.
  2. היכולת שלך לספק את השירות, כלומר עד כמה הוא טוב במענה לצורך.
  3. בקושי שיש להחליף להחליף אותך לקבלת השירות שלך.

ככל שאדם מתמקד יותר בפיתוח עצמי ובפיתוח היכולת שלו לספק שירות טוב יותר כך יותר קשה להחליפו כי השירות נהיה יותר ויותר טוב. כך שלפי חוק התגמול עליך רק להתמקד בפיתוח העצמי שלך עד שתהפוך למומחה בתחומך.

לסיכום:

אם יש לך מינוס בחשבון הבנק סימן שהפרת את מאזן האנרגיה. במילים אחרות – אתה מקבל מהעולם יותר ממה שאתה נותן לו. לכן, כל שעליך לעשות זה להתחיל לתת יותר מהמקום שבו אתה נמצא. אם אתה שכיר תתן יותר, תייצר יותר תוצאות במקום העבודה מבלי לבקש העלאת שכר. אם אתה בעל עסק, תתן יותר ללקוחות שלך, למשפחה שלך, לחברים. ככל שתעשה יותר למען הבריות תראה שהכסף ימצא את דרכו אליך, דרך העבודה, הלקוחות או בדרכים הנפלאות האחרות של היקום.

איזו תועלת תפיק מלהעניק יותר שירות ללקוחות שלך או למעביד? זה יקרה כאשר תכניס תשוקה לעשייה שלך ואז הביצועים והתוצאות יעלו באופן אוטומטי.

כשבוחנים את מהות הכסף והתנועה שלו מבחינים שיש לו מישור רוחני ומישור תודעתי.

במישור הרוחני – כסף הוא רוח וכמות הכסף שאנו מרוויחים מגיע מחוק התגמול. כדי שחוק התגמול יעבוד במיטבו ליצירת כסף צריך לוודא שאדם ייתן שירות בתחום שהוא הכי אוהב לעשות. אם אדם נותן שירות בתחום שהוא לא אוהב הוא יתקע בתקרת הזכוכית וירוויח מעט. לכן כל אדם צריך להיות מחובר למהות ולשליחות שלו.

מישור תודעתי – להכיר בכך שאנו נושאים איתנו מבנים מעכבים כפי שהממסד חינך אותנו לחשוב על כסף, כמו הדעות שיש לנו ש"כסף הוא לא הכי חשוב". כשמצליחים לנטרל את הדעות האלה, מפנימים את חשיבות הכסף, מגלים שכסף לא מדבר אך הוא שומע, כשקוראים לו הוא בא.

לסיום, אם אנו שואפים לשפר את מצבנו, אנו צריכים להחליף את הרעיונות השגויים שהוטמעו בנו לגבי כסף, להשתמש בחופש הבחירה שלנו ולשנות את תפיסתנו לגבי כסף. וגם לחזור ולקרוא את המאמר הזה הרבה פעמים, כדי להטמיע את התובנות החדשות שלנו לגבי כסף.

אהבתם את המאמר? שתפו:

רוצים ללמוד יותר על החוקים ששולטים בכסף ואיך אפשר לעשות שינוי תודעתי כדי להרוויח יותר? הנה הדרכה ללא עלות שתעזור לכם:

הדרכת רמ"ה -
ריבוי מקורות הכנסה

שמעון מגיש לכם את ההדרכה על שיטת רמ"ה לאחר 10 שנים שהוא למד אותה מהמנטור הבינלאומי בוב פרוקטור, יישם ולימד אותה. בהדרכה הזאת אתם תגלו איך ליצור חופש כלכלי בשיטת ריבוי מקורות הכנסה, גם אם יש לכם כרגע רק הכנסה אחת. שמעון יראה לכם איך לשבור את תקרת הזכוכית שיוצרת את המשוואה הארורה: שעת עבודה = כסף, ושכדי לצאת לדרך לחופש כלכלי לא נדרשים לכם שום משאבים, קשרים או כישורים מעבר למה שיש לכם כבר עכשיו.

רוצים ללמוד איתנו יותר לעומק? הנה עבורכם

תהליכי ליווי

קורסים דיגיטלים